Donderdag 26 september hebben ruim 150 kinderen uit groep 3 en 4 van de basisscholen uit Borculo, Haarlo, Gelselaar en Geesteren kennis gemaakt met allerlei sporten in Borculo. Deze ‘Kies-je-sportdag’ is opgezet door Sport Federatie Berkelland in samenwerking met de sportverenigingen. Vorig jaar was de eerste editie buiten bij sportpark De Wildbaan, maar deze tweede editie vond binnen plaats in sporthal ’t Timpke.

Doel van deze sportdag is dat kinderen na afloop een bij hen passende sport kunnen kiezen. Helemaal op deze leeftijd waarop de meeste kinderen vaak na de zwemles op het punt staan om een eerste sport te kiezen. Onder begeleiding van enthousiaste trainers hebben de kinderen kennis gemaakt met voetbal (VV DEO en UNO’21), dansen (LG Dance), badminton (BC BABO), korfbal (KV Olympia), turnen (Borchlo), tennis (ABTC De Wildbaan) en volleybal (Gemini).

Graafschap College studenten van de opleiding Sport & Bewegen hebben hierbij geassisteerd als trainer zodat er voldoende aandacht was voor iedereen. De kinderen hebben kennis kunnen maken met een groot aantal sporten uit Borculo en kunnen zo een volgende stap zetten richting de sport(vereniging) die het best bij hun past.

Lijkt het jou ook leuk om een keer kennis te maken met één van deze sporten? Neem dan contact op met de betreffende vereniging of met Sport Federatie Berkelland via 0545-476727. Aanmelden kan ook altijd via www.berkellandactief.nl.

NieuwsVerenigingen